تشخیص زودهنگام و درمان ترومای صورت

درمان سریع لک های صورت درمان سریع لک های صورت
یکی از مشکلات پوستی که به عنوان یکی از عوارض شایع پوستی در جامعه به شمار می رود، لک های صورت ناشی از اشعه خورشید، لکه های بارداری، ماه گرفتگی، ژنتیک و ... است. در برخی موارد این لکه ها بدون نیاز به درمان (خود به خود) برداشته می شوند. البته برخی از لک ها بی ضرر هستند و نیاز به درمان خاصی ندارند، اما در هر صورت می توانند به ظاهر آسیب وارد کنند و شخصیت فرد را تحریک کنند، بنابراین اگر به دنبال درمان و راه حل هستید، در این مقاله همکار من (دکتر فاطمه حبشی) )، یک متخصص پوست و زیبایی به شما آموزش می دهد که چگونه این لک ها روی صورت شما ظاهر می شوند و چگونه به سرعت آنها را برطرف کنید.
انواع آکنه و درمان
نوع نقص پوست رای
انواع مختلفی از عیوب پوست صورت وجود دارد که در ادامه به هر یک از آنها می پردازم.
هایپرپیگمانتاسیون
لکه های پوستی یا هایپرپیگمانتاسیون که نتیجه افزایش غلظت و افزایش تعداد رنگدانه های ملانین در لایه های مختلف پوست است. در چنین حالتی پوست این نواحی بسیار تیره تر از سایر نواحی و یا در موارد نادر روشن تر است. لکه های پوستی بسیار شایع هستند و در واقع بی ضرر هستند و بیشتر افراد به دنبال تغییر و زیبایی در پوست صورت خود هستند.
علت این مشکل آسیب ژنتیکی یا نور خورشید است. مناطق خالدار که باعث قهوه ای شدن و تغییر رنگ پوست می شوند.
التهاب آکنه باعث ایجاد لک در صورت می شود
آکنه و تحریکات و عوارض پوستی حتی باعث تغییر رنگ پوست و حتی لکه های پوستی می شود. در مورد لک ناشی از آکنه باید بگویم که درمان آن برای جلوگیری از ایجاد لکه های جدید بسیار ضروری است.
ملاسما
ملاسما یا لکه های روی صورت در اثر بارداری ایجاد می شود و در دوران بارداری با استفاده از *** های ضد بارداری ظاهر می شود و در چنین مواردی تغییرات هورمونی مختلفی در افراد ایجاد می شود. در چنین مواردی باعث ایجاد رنگدانه های پوستی (افزایش ملانین) و تیره شدن پوست شما می شود.
همچنین بخوانید: اسید درمانی پوست و فواید شگفت انگیز آن برای درمان لک و آکنه
لکه های پیری و پیری
یکی از عوامل مهم در پیدایش لک صورت به دلیل بالا رفتن سن افراد است و معمولاً در قسمت هایی از پوست که بیشتر در معرض آفتاب قرار گرفته اند، معمولاً صورت ظاهر می شود. و پشت دست پزشک مورد نظر باید بتواند لکه های پیری را تشخیص دهد و با روش درمانی مناسب، بتواند در اسرع وقت، آسیب را از بین ببرد و ترمیم کند. درمان لکه های ناشی از افزایش سن معمولا در قسمت بیرونی سطح پوست انجام می شود. روشن کردن پوست باید زیر نظر پزشک انجام شود.
خیارها
کک و مک یکی از عوامل ژنتیکی است که باعث مشکلات پوستی ناشی از آفتاب می شود. لکه های قهوه ای و قرمز ایجاد می شود. با توجه به اینکه کک و مک یکی از ضایعات پوستی بی ضرر است، برخی افراد به دلیل مشکل پوستی اقدام به درمان این لک ها می کنند. همانطور که می دانید، کک و مک صورت مخصوصاً برای خانم ها مضر است و بیشتر جویندگان زیبایی می خواهند از شر آن خلاص شوند.
لکه های خورشیدی
این مشکل حتی در جوانانی که در معرض آفتاب هستند و از ضدآفتاب و پوشش های کافی استفاده نمی کنند نیز می تواند رخ دهد. لکه های ناشی از نور خورشید باعث تیره شدن پوست صورت می شود. اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب کافی و محافظت از پوست در برابر نور خورشید بسیار مهم است.
همچنین بخوانید : چگونه از ناخن های خود مراقبت کنیم؟
لک های صورت چگونه درمان می شوند؟
تا اینجا تمام مواردی که باعث ایجاد لک روی صورت شما می شود را به شما معرفی کردم. امروزه پیشرفت های زیادی در زمینه درمان پوست و زیبایی صورت صورت گرفته است که از لیزر درمانی گرفته تا درمان های غیر لیزری می تواند نتایج مطلوب و مناسبی برای بهبود این ضایعات به همراه داشته باشد. برای درمان کک و مک صورت، پزشکان باید سابقه بیماری، حساسیت های پوستی، رژیم غذایی، داروها و روش های مورد استفاده برای درمان پوست را داشته باشند.
برای درمان جای زخم روی صورت، گاهی پزشک از داروهای روشن کننده پوست استفاده می کند و برای بیمار تجویز می کند یا با روش های مختلف پوست را برمی دارد. یکی از بهترین روش های درمان لکه های صورت، لایه برداری با لیزر است. برای درمان کک و مک باید از لیزر کیوسویچ استفاده کرد. لیزر فراکسل برای درمان پوست نیز بسیار موثر است و بهترین گزینه برای درمان لک های صورت است.
درمان خانگی لکه های صورت
البته برای درمان جوش صورت می توانید از یک سری درمان های خانگی استفاده کنید، اعتماد به نفس افراد فقط تحت تاثیر پوست صورت است، خیلی از خانم ها هستند که ترجیح می دهند به جای مراجعه به پزشک از درمان های خانگی برای درمان جوش صورت استفاده کنند. برای روشن شدن نواحی صورت استفاده از ماسک خیار، ژل آلوئه ورا، نوشیدن چای سبز، نوشیدن آب گوجه فرنگی، ماسک عسل، ماسک سفیده تخم مرغ، روغن درخت چای و ماسک لیمو بسیار مناسب است. حتی لایه برداری و صورت می تواند کیفیت پوست شما را بهبود بخشد و لکه ها را به حداقل برساند. البته هرگز از روش های خاص خود برای درمان لک های صورت خود به طور تصادفی استفاده نکنید و مطمئن شوید که در مورد چنین مشکلاتی تحقیقات خود را انجام دهید زیرا گاهی اوقات وضعیت پوست و برخی از احساسات را بدتر می کند. بهتر است به یک متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید و از مطمئن ترین روش های درمان لک های صورت استفاده کنید.
همچنین بخوانید: PRP (پلاکت درمانی) چیست؟ (مزایا و معایب)
نتیجه
ذکر این نکته ضروری است که سلامت پوست و زیبایی پیشانی بسیار مهم است، در صورت عدم استفاده از ضد آفتاب مناسب برای جلوگیری از آسیب، بعداً باید هزینه درمان عیوب صورت را بپردازید. به عبارت ساده به هر نوع تغییر رنگ در پوست صورت می گویند و پوست برای بدن انسان مضر نیست اما خانم ها برای زیبایی استفاده از محصولات مراقبت از پوست را انتخاب می کنند. گاهی اوقات انواع جدی آکنه وجود دارد، اما اگر آکنه روی صورت شما به هر نحوی تغییر کرده است، باید به پزشک مراجعه کنید. می توانید در سایت فاطمه حبشی مشاوره رایگان دریافت کنید، با مراجعه به کلینیک فاطمه حبشی به صورت حضوری ویزیت خواهید شد. الان تماس بگیر.

تشخیص زودهنگام و درمان ترومای صورت


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]